Den kartomane slår til!

Igjen! Og nå tror jeg jammen meg kanskje det er klart for et nytt kart igjen! De siste par dagene har jeg nemlig vært i sånn idemyldremodus. Med kart. Og nå kjenner jeg det snart er på tide å involvere den mer impulsive partner-in-crime i ideene.

Jeg har nemlig så vidt begynt tankevirksomheten om årets The Great Escape. Den 12. escape’n på rad. Altså blir det den tolvte sommeren på rad at vi to faste medlemmer av The Great Escape setter av noen dager og netter til fjelltur i kor.

I år på sykkel. Siden gangevnen hos undertegnede har gått drastisk nedover siden vi startet med Rondane på langs i 2013. I åra siden da har vi trasket og gått, padlet, syklet og ridd i fjellområder rundt omkring i vårt vakre land. Vi har sovet i lavvo, på hotell og i det meste av ulike DNT-hyttekonseptene som fins. Både betjente og selvbetjente. I matboden på 2068 meter over havet på Fannaråken har vi også sovet. Sammen med et ektepar fra Larvik. Vi var nemlig noen og nitti personer som skulle dele på sånn omkring 37 ordinære senger. Så da var det i grunn greit med ei glissen matbu sammen med tunfisk og joikakaker.

I år blir det kanskje hverken matbu eller 2000-meterstopper. Så foreløpig idemyldres det om både hotell, lavvo, rundturer og seterveier.

Når jeg ser på antall turkart jeg allerede har å velge mellom så burde det muligens gå an å ta i bruk et av dem jeg allerede har!?! Men så er det artig med et helt nytt område også, ikke sant 😉?

Hilsen kartoman friluftsheidi som leter etter bilfrie sykkelveier som både er lange nok, har start og stopp på samme sted med noen dager i mellom og med lademulighet for trehjulingen underveis. (tips mottas så absolutt med takk om noen skulle sitte på svaret 😉).

Fortsettelse kommer. Antakelig med et nytt kart 😉

Det skulle vel i grunn være mulig å gjenbruke noen av disse kanskje?

The Great Escape 2013-2021 kort fortalt:

https://friluftsheidi.blogg.no/hvorfor-the-great-escape.html

 

2022 ble en super tur i Dørålen, med kreftmedisin så vidt ute av skrotten før avreise: https://friluftsheidi.blogg.no/rondane-pa-gjors.html

Og i fjor, 2023, ble det lavvo, bading, trasking, vading og turisthytte i Gausdal vestfjell:

https://friluftsheidi.blogg.no/gatur-eller-matur.html

http://friluftsheidi.blogg.no/sa-gikk-vi-da.html

Her er to av innleggene etter fjorårets escape. Det er visst mange av dem også, i bloggarkivet mitt finnes de…

8 kommentarer
    1. Å så spennende da! Gøy å se hvor dere havner da! Herlig at du også er kartoman….. det har nemlig jeg også alltid vært….! Nå sitter jeg bøyd over kart og planlegger sommerens bobiltur…! 🙂 Gleder meg til å følge med -klem <3

      1. Jeg har da visst brukt noen timer på kart opp igjennom…Vi får se hva det ender med denne gangen 🙂 Papirkart foretrekkes her, som bildet viser. Så spennende med planlegging av bobiltur.

          1. Haha! Nafboka har vært framme her i dag også! Og så supplerer jeg med norgeskart på pc og telefon. Men papirkart er det beste!

      1. Takk for tips🙂Denne har jeg sett mye på, så det blir nok noe av dette. Har du syklet noen av de selv? Jeg har jo spesialsykkel som er plasskrevende så slik jeg ser det nå så er vi trolig relativt avhengige av å ha start og stopp på samme sted pga frakt av sykkel 👍

        1. Nei jeg har bare ei venninne som syklet i sommer. Hun var veldig fornøyd. Grusvei hele tiden ettersom jeg skjønte. Flotte overnattingsmuligheter med matservering.

    2. Det blir nok en variant av Mjølkevegen med start og stopp på samme sted. Men nå har min medslyklist fått skuldra ut av ledd, så vi får håpe opptreninga går raskt og bra!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg