Valgte feil sokker!

I dag valgte jeg feil sokker. Og bukser, trøye og jakke….rett og slett feil antrekk! Jeg gikk for skjørt til knærne, løs topp og tynttynntynn cardigan. Samt korte bomullssokker. Definitivt sommerlig. Jeg gikk i den berømte fella og kledde meg etter kalenderen og at sola skinte. Ikke etter faktisk temperatur. Og jeg angret!

Først en tur til politiet. Altså, jeg har ikke gjort noe gæern’t. I alle fall ikke som noen har sett og sagt til noen. Men passet hadde utløpt.

Allerede på vei fra bilen og inn der så kjente jeg at antrekket var en smule optimistisk. Det burde kanskje ha ringt ei bjelle på veien også da jeg måtte sette på rattvarmeren fordi jeg var så kald på henda…

Men inni bilen igjen etterpå så glemte jeg fort den i overkant friske lufta. Påminningen kom egentlig så fort jeg åpna bildøra igjen. Et jobbesøk sto for tur, og antrekket var fortsatt feil. Skjørt og hvite joggesko er ikke akkurat det jeg ville iført meg på jobb i barnehagen uansett, men i dag skulle jeg bare på et kort besøk. Et besøk som varte i 4 timer. Og i alle timene angret jeg på valg av antrekk.

11 varmegrader og litt kald «trekk»…også jeg som vanligvis går i turbukse, ullsokker og vindjakke mye av året! Svømmeturen på vei hjem ble kjapt avlyst. Så det ble ingen reprise av «badetirsdagen» fra blogginnlegget på denne siste augusttirsdagen i fjor:

Rev av meg buksa…

Og nå er jeg hjemme. Iført ullsokker, pledd og filttøfler. Jada høsten. Bare kom du! Jeg har riktige sokker også, jeg!

“Riktige” sokker og “riktig” skotøy for august?

 

6 kommentarer
    1. Ja noen ganger så bommer man skikkelig. Det hender jeg bommer andre veien også, med klær det ikke bare er å ta av da jeg ikke har noe under som egner seg å vise fram. Bare du ikke blir syk med feber og rennende nese nå etter slik luftetur.

      1. Pleier å tåle både kaldt vann og vinternetter under åpen himmel, så satser på at det skal gå bra 🙂

      1. Jeg bruker egentlig ullsokker hele året, i alle fall i tursko og slikt. Men “går på en smell” innimellom 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg