Rev av meg buksa…

… og hoppet i vannet! Det er jo badetirsdag i dag! Alt du gjør mer enn to ganger er en tradisjon. I dag var det 3. tirsdagen som arbeidsdagen ble avsluttet med et bad. Dermed tradisjon. Og dermed badetirsdag.

Og da måtte buksa av, selvfølgelig. Det er helt sant. Men at jeg hoppet uti er rent jug. Jeg listet meg forsiktig uti, mer sånn velte- og listesegmetoden. Både grunnet noe ulendt terreng kombinert med dårlig kontroll på beina og ikke minst på grunn av badevannet. Mer konkret: temperaturen på badevannet. Med 5 varmegrader som beholdning på morgenkvisten så begynner badetemperaturen å la seg prege. Selv om det fortsatt er august og løvet bare så vidt har begynt å gulne.

Men buksa kommer til å rives av hver tirsdag framover. Er det tradisjon så er det tradisjon. I fjor ble siste bad i det aktuelle vannet utført 5.november. Etter det la isen seg. Badesesongen og dermed bukseløssesongen beholdes etter planen ei stund til. Og når isen legger seg har jeg fått lovnad om å få prøve jacuzzien.

Det blir nok såpass hett at buksa må av igjen!

Takk for følget, fru M!

Så blide blir man av tirsdagsbad – etterpå. Takk for bilde ACM.

 

Av med buksa! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg