Utrolig men sant!

Det utrolige har skjedd! For omtrent nøyaktig to måneder siden så lå jeg på sykehuset og måtte gi beskjed til mine partners in crime at jeg nok var forhindret fra de fine planene vi hadde. Men i dag, på tredje forsøket, så kan jeg endelig konstatere at det utrolige faktisk har skjedd!

Den 17.desember skulle undertegnede, datter, søster og niese innta hovedstaden og gå på musikal. Vi hadde spandert på oss skikkelige billetter, og gledet oss stort. Vi vet vel alle hva som skjedde rett før jul i fjor… Nedstenging! Vi fikk forsikringer om at nye billetter skulle ordnes til oss så fort åpningen igjen var et faktum. Jaja, ikke noe å gjøre med det.

Åpning kom, og vi kunne få nye billetter. En tapper innsats gjorde at vi til slutt fant en dato der to studenter i hver sin by, en lærer og travel trebarnsmor og en litt halvskranglete friluftsheidi endelig kunne enes om en god dato. I april. Bra jobba, tenkte vi og gledet oss til å dra på show rett etter påske.

Så kom påsken og så kom innleggelsen. Jeg havnet som kjent på sykehus og på tredje døgnet der i sykehussenga måtte jeg innse det åpenbare. Det ble ikke noe Oslotur og musikalopplevelse på meg den uka. To dager før forestilling var det for sent å bytte alle billettene. Jeg oppfordret de andre til å dra uten meg, og eventuelt ta med seg en venn som ville ha billetten min gratis. Jeg kunne sikkert også fått igjen noe for min billett på forsikring.

Både avleggeren og de andre virket noe lunkne til det hele. Og lufta var vel i grunn i ferd med å gå ut av resten av gjengen også. Jeg kan bare takke en handlingskraftig søster og et velvillig billettkontor på Folketeateret for at vi på magisk vis klarte å få byttet billettene enda en gang via heftig mailutveksling. Og enda en gang til en dato der alle fire var ledige!

18.juni var nå planen. Og vi skjønte vel alle at det antakelig var siste mulighet da forestillingen skulle av plakaten.

For tre uker siden havnet jeg på sykehuset igjen. Litt kortere opphold denne gangen, men med relativt ustabil form etterpå. Og til og med på vei fra restauranten der vi inntok middagen i går og fram til vi gikk inn på Folketeateret, så var jeg usikker på om det hele skulle bli noe av. Jeg holdt igjen en lille smule for ikke å bli alt for skuffet om planen gikk i vasken enda en gang.

Men nå ble det, gitt! Og for en middag! Og for en forestilling! Og jammen ble det en ørliten tur på pub før det var natta også!

Jeg synger fortsatt på ABBA-låter og gjenopplever scener fra stykket. Jeg er dypt imponert over ensemble, sangere og skuespillere, og jeg er så glad for at søsteren er handlingskraftig og at gjengen er så bra som den er.

I natt har jeg sovet på sofaen hos avleggeren med samboerI før jeg fikk deilig smoothiebowl til frokost. dag har vi spist is i sola i sommer-Oslo og tatt en ekspedisjon på Deichmanske for å sjekke om det var igjen noe dessert etter prinsessefeiringen før helga. Det var det ikke. Like greit egentlig, vi lånte en bok i stedet.

Jeg er sliten og fornøyd. Og noe mer kan en ikke ønske seg etter en miniferie på et drøyt døgn som med nød og neppe ble noe av. Nå er jeg klar for det som kommer. Og er jeg riktig heldig så får jeg ei medisinfri uke til før kroppen mottar nye kjemikalier og blir mer stabilt ustabil igjen.

Vi klarte det folkens! Det ble til slutt noe av! Takk for turen og takk for opplevelsen!

Vi klarte det! Vi er her!

 

Maaaat!
Godt ja!
Mango i symfoni!
Vi kom oss dit til slutt!

 

Iiiiis! Foto: AØ.
Bjørvika.
4 kommentarer
    1. Wow, bedre seint enn aldri er det noe som heter. Så bra dere fikk en skikkelig flott tur med både middag og teater. Når flere skal så er det ikke så enkelt å få ting til å klaffe.

      1. Dette var etterlengtet. Og en veldig fin opplevelse å legge “i banken” før videre utfordringer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg