Skam deg!

Eller gjem deg! Akkurat det skrev jeg i 2020 på denne dagen. Og jeg tror jammen meg, dessverre, at innlegget kan deles igjen. Rimelig ubrukelig på fjerde året så har jeg ikke tid lenger. Ikke tid til å skamme meg! Ikke tid til å late som. Ikke tid til å spille “fantomfrisk”. Gjemme meg gjør jeg jo en del av. Jeg har jo alltid likt meg i eget selskap, så jeg stikker jo gjerne til skogs på alenetur. Men jeg deler også. Både på blogg og i andre sosiale medier. Helt skamløst.

De få timene  i uka der jeg er ørlite grann mer opplagt enn de andre, så vil jeg gjerne gjøre noe som gir livskvalitet. For meg handler det jo blant annet om opplevelser i friluft. Stort sett og nesten alltid tilpasset og tilrettelagt for det funksjonsnivået jeg har nå. Enkelte ganger går jeg over grensa, men da finner jeg jo også ut hvor den går, ikke sant? Og jeg ville skammet meg mye mer om jeg møtte opp på arbeidsplassen og gjorde en slett innsats og en dårlig jobb enn jeg gjør ved å bruke kreftene på noe annet.

Vi er tross alt 24-timers mennesker. For de fleste av oss betyr det at vi skal leve hverdagen slik at vi fungerer hele døgnet. 24/7, som det heter. Og hva Bjarte (fra innlegget under) og jeg gjør når vi ikke deler bilde; DET kan jeg love at tar mer tid enn ei normal arbeidsuke.

Så skam – det er sååå 2017! Selv om enkelte av rikspolitikerne kan mistenkes å oppfordre til slik også i 2023!

Innlegget fra i fjor kommer derfor her (og på det tidspunktet hadde verken multippel sklerose eller kreft dukket opp i diagnoselista mi ;-)):

Skam deg! Eller gjem deg.

Lite skam. Bare pent!
4 kommentarer
    1. Fikk du de diagnosene i fjor?? Føles som mye lenger siden jeg leste det på bloggen din. Tida flyr. Vet ikke om du vet det alt, men du er nominert av flere folk til Gryende sin “Gryxen -award”, som Årets forbilde 🙂 Gå inn og wr gjennom noen innlegg hos henne 🙂

      1. Oj, wow! Takk for nominasjon. Det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg går jo som vanlig rundt og surrer i min egen verden…
        Jeg har vært syk, i betydningen sykemeldt fra jobb, siden 2020. MS-diagnosen kom etter undersøkelser høsten ’21. I november. Kreftdiagnosen kom i februar ’22.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg