Lange pupper.

«Hvorfor har den dama så lange pupper?», spurte den sånn omtrent fire år gamle jenta i dusjen i den lokale svømmehallen. Mora til jenta, ikke hu med puppene, ble litt sånn desperat i blikket. En smule stressa og svar skyldig, så vidt jeg husker. Hadde det eksistert et høl så hadde hun nok gladelig hoppet nedi. Det var ikke mine pupper som var lange, så jeg kostet på meg å le litt i skjegget. Letta over at det ikke var min fireåring som lurte.

Hu med de lange puppene kunne nok ha svart. Og jeg kan det også nå:

Hun hadde vært på mammografi! Hvis ikke puppene blir lengre av den behandlinga de får der, så vet ikke jeg! Makan til draing og dytting har jeg nesten ikke vært med på siden, ja siden forrige mammografi, tenker jeg. Jeg hadde helt glemt at det innebar å stå på tå mens jeg lente meg fram og fikk puppen pressa inn i ei maskin mens armen ble vridd i en unaturlig posisjon og ansiktet lå som smurt utover ei glassplate.

Men altså; jeg håper alle jenter over 50 vet hvorfor puppene er så lange! For det vil muligens si at de som meg har vært på mammografi! Og det burde de!

Forrige mammografi ble også dokumentert:

https://friluftsheidi.blogg.no/den-perfekte-pupp.html

 

2 kommentarer
      1. Takk! Ja, jeg syns alle skal gjøre den investeringa for sin egen helse. INGEN, vil bli syk hvis det kan unngås 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg