Hvem har behov?

For nøyaktig ett år siden så fikk jeg altså brev fra helsetjenesten her i AS Norge. I følge dette blogginnlegget reagerte jeg visst med å bli forbanna:

Jeg har ikke behov.

Jeg hadde ikke behov for utredning og behandling, sto det der…. Slik ble jeg altså vurdert for et år siden. Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller grine. Akkurat nå kjenner jeg at jeg kan strekke meg så vidt til å dra på smilebåndet. Sånn kan det altså gå.

Men som jeg skrev den 6.april 2021; trass.no hadde ikke lagt opp! Dermed ble det klaget og anket både fra meg selv og fastlegen. Og her sitter jeg i dag. Joda, AS Norge, jeg hadde visst behov. Det gjaldt bare å utrede litt. En utredning som sendte meg ut på en rimelig vill og ikke så veldig velkommen klatring på statusstigen for diagnoser, egentlig. Men som også sendte meg i fanget på de rette folka. De som virkelig har potensiale til å møte mine behov!

Jeg kjenner ikke akkurat noen trang til noe «den som ler sist ler best» i dette tilfellet. I går brukte jeg helsevesenet godt. Selv om jeg ikke fikk utrettet noe som helst og det hele i grunn kan kalles bomtur både for meg og fagfolka. Jeg hadde faktisk FOR store behov.

Med litt hygge attåt så ble det omtrent nøyaktig ti timer på farten. I dag lå jeg under dyna til klokka var 13.30. Dagen derpå, kan man vel trygt si. Så jadda, nå er vi i alle fall enige om at jeg har behov!

Trass.no. Med planer om å le sist…
4 kommentarer
    1. Tøffe snille gode Heidi🥰 ja livet er ikke en dans på roser.❤Hatt tøffe dager selv med mye smerter og utmattelse etter rehabiliteringen nå står flytting for tur men bare 10 min nærmere bygda vi har masse hjelp jeg bare dirigerer🤣ønsker deg en fin og god dag som mulig klem

    2. Ja … trass.no!
      Her gjelder det å stå på for egen helse… hvem andre enn en selv og flinke fagfolk er det som kan forstå og spille på lag…

      Lag deg en fin torsdag 🙂 klem

      1. Jeg er veldig fornøyd med måten helsevesenet har møtt meg både etter ms-diagnosen og kreftdiagnosen. Der opplever jeg et system som stort sett fungerer. Og at ressurser prioriteres. Da diagnosen var “fibromyalgi eller noe liknende” gikk det ikke så bra! Og så vidt jeg skjønner så gjelder det mange, ikke bare mitt tilfelle. Men å stå på for egen helse er lurt og nødvendig uansett💪

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg