En gang til.

Vi har gjort det igjen. En gang til. Småbrukeren og jeg har gjennomført enda en søndagstur på nye stier. Nye for oss da. Det er liksom mantraet denne tursesongen. Det blir ingen høye topper eller langturer over kilometer etter kilometer. Men vi skal på nye turer. Ny som i steder vi ikke har gått før. Nærturer og lavterskelturer. Det gleder jeg meg til.

I dag vandret vi elvelangs igjen. Det var elver og kanaler og dammer og bekker overalt. Og fugl. Stort sett småfugl. Noen av dem definitivt og ekstremt nyfødte. Og det var et par ender og gjess. En og annen turgåer møtte vi på etter hvert. Et par bikkjer var ellers det vi så av fauna. Og en enslig stisyklist.

Ellers var det bare oss midt i salaten. Jeg innbiller meg nemlig at naturen nå om våren, med alt det grønne og frodige som bare eksploderer, er omtrent som en salat. Det oppleves i alle fall slik som jeg forestiller meg at det er å befinne seg inni en sånn.

Det er godt med en søndag i salaten.

Vakkert elvelangs i bjørkeskogen.
Bekkeblom.
Turvann og turkaffe.
Pause ved dammen.
Søndagskaffe midt i elvedeltaet.
En fersk gjeng. Og en må ta ansvar…
Mer salat på gang.
10 kommentarer
    1. Det virket kaldt for den ferske gjengen. Det er så trivelig når naturen våkner til live etter en kald vinter. Nå er det bare å nyte naturen. Så godt at du er i form til å ut på tur igjen. Man trenger ikke gå mange mil for å være på tur.

      1. Det var ganske lunt i nabolaget til den lille gjengen, så jeg vil tro det går fint. Korte turer har blitt min spesialitet. Jeg går kort og sakte. Men jeg er ofte lenge på tur…også en slags langtur 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg