Villedende instagram.

Kjære instagram.

Dette er jug! Eventuelt i beste fall en gedigen overdrivelse OG en forskjønnelse av virkeligheten. Jeg har VIRKELIG ikke fått med meg alt. Og jeg har ikke noen som helst ambisjon om det heller. Dessuten så finner jeg stadig poster lenger ned og under denne beskjeden som jeg vil påstå aldri å ha sett. Så det er faktisk jug!

Selv om jeg nok har en livsstil for tida som gjør at jeg får med meg noe mer av hva som foregår både på nett, nettaviser og sosiale medier enn normalt sett. Dessverre eller heldigvis. Stryk det som ikke passer. Noen ganger er det fint. Det kjennes greit ut å være rimelig oppdatert. Andre ganger blir det rett og slett for mye. Både for mye informasjon og innspill, det kan fort koke litt i toppen når slike som meg har tilgang på for mye informasjon. Og ikke minst for kan det bli for mye av følelsen av å betrakte verden gjennom en skjerm…

Slik sett kan beskjeden «du har fått med deg alt» skremme livskiten ut av meg i alle fall. Men heldigvis er det jug og fanteri. Instagram burde hatt en melding som sa noe sånn som «du har fått med deg det du vil». DA kunne de hatt litt mer rett. Jeg ser det jeg velger og jeg hører det jeg vil høre. Og klikker meg inn på det jeg er interessert i.

Jeg er fortsatt i stand til å scrolle forbi… Og siden teflonbelegget på hjernen er såpass tjukt, non-stick, som det kalles, er det greit at jeg ikke følge for mange på instagram og at 21-nyhetene hver dag kommer som en reprise. Gjentakelse fremmer læring. Større sjanse for at jeg «har fått med meg alt» da.

I alle fall nok!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg