Uten ubudne gjester.

Idyll.

Høstens første tur uten ubudne gjester er gjennomført. I alle fall har jeg ikke registrert noen uvelkomne sådanne enda. Jeg satser på at ingen dukker opp hverken i genseren eller nakken utover ettermiddagen heller.

Jeg snakker selvfølgelig om hjortelusflua. Behørig beskrevet og hetset i tidligere innlegg. Her:

Når panikken tar deg!

I dag fikk vi oss derimot en harmonisk og trivelig tur i flott høstvær. Kun med absolutt meget velkomne gjester. Direkte idyllisk må jeg kunne si at det hele var. Verdens beste kaffe, bålkaffe altså, og kanelknuter varmet over åpen flamme. Kombinert med godt selskap, sol og akkurat passe «trekk» i lufta til at bålrøyken stort sett holdt deg rundt småbrukeren, så kan det ikke klages. I skrivende stund har avleggeren akkurat servert kakao på siden her. Så da gjelder det bare for meg å nyte resten av lørdagen og unngå å bikke den i tastaturet i den nye pc-en. Jeg har trua!

Jeg har lagd meg en god lørdag så langt. Lag deg en fin lørdagsettermiddag du også!

Noen fikk litt attåt kaffen og kanelknuten. DET var gøy!

Småbruker, avlegger og friluftsheidi på ett bilde. Sjeldent!

9 kommentarer
    1. Herlig tur dere hadde. Kunne tenne meg slike turer, men kan ikke planlegge på grunn av fibromyalgien som herjer.
      Ha fortsatt en god søndag:)

      1. Jeg har heldigvis bålplass så nære at den kan nås til og med med dårlig dagsform. På bildet er vi nok ikke mer enn 300 meter i luftlinje fra huset 😉 God søndag til deg også!

    2. Herlig tur uten ubudne gjester 🙂 Det er godt å få til slike bålturer – og jeg har mulighet til det ikke så mange hundre meterne fra mitt hus også -mot Mulevika 🙂 Skal bli bål utover vinteren ja 😀

      Koselig bilde av dere tre også <3

      1. Takk for hyggelig kommentar🙂 Og takk til Annica som var fotograf. I dag er jeg på tur uten bål, men med medbrakt kaffe. Gleder meg til neste bål og til å se bål fra Mulevika👍😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg