Ubåter på spa.

Har du hørt om de fire ubåtene som møttes midt uti vannet, sa hei og hilste på hverandre? Nei, du har ikke det, sier du? Vel, ikke jeg heller.

Men i ferd med å bryte meg opp fra hengekøya, forlate kokongen av ull, sovepose og «sengevarme» for så å morgenbade, så kom de. To i fra den ene kanten og to i fra den andre. Så møttes de på midten, sirklet litt rundt hverandre, så ut som de utvekslet nytt fra natta og svømte så i følge litt på måfå rundt omkring. Med periskopet oppe. Hvis ikke så hadde jeg jo ikke sett dem.

Jeg for min del var usikker på om de kom til å forsvinne så fort jeg inntok det våte element. I dag sto både shampo og balsam på programmet. Ren spa-behandling på morgenkvisten, med andre ord. Så fort jeg hadde byttet soveposen med badevann, jeg grudde meg litt ja, kjente jeg at det var den perfekte start på dagen.

Ubåtene fortsatte å svømme litt rundt omkring, dykke litt og betrakte den morgenbadende friluftsheidi på avstand. Ubåter som i lom, da, så klart. Jeg tror lomen er rimelig mye mer interessert i småabbor enn de som kjører ubåt… Men lite visste de at de var på spa!

Morgenmøte i familien Lom. Eller ubåtforeningen.

Og resten av turen? Omtrent sånn:

Morgenspa.
Morgenlys kl. 05.50.
Friluftsheidi.
Godt soverom.
Lyset kom på for alvor kl 06.32.

Kveldsstemning mellom to trær.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg