Tusen takk, Heidi!

Det var overskrifta som lyste mot meg da jeg åpnet blogg.no til morgenkaffen i dag. Et av mine tidligere innlegg hadde inspirert til gode poetiske ord om en veldig gjenkjennelig hverdag:

Mettejosteinsdatter hadde grepet fatt i mitt innlegg Når du ser meg.  Det er noe av det fineste med blogg; nettopp når vi kan inspirere hverandre. Mette inspirerer meg også. Uten tvil.

Noe annet som inspirerte meg i dag var Ingebrigt Steen Jensen. I en artikkel i Dagbladet sier han: “Det er bedre å ha Alzheimer og se bra ut enn å ha Alzheimer og ikke se bra ut. Ikke billedskjønnhet, men at det virker som du har et grep om livet ditt.” I samme intervju forteller han at han hører mye slik som “jeg hadde ikke trodd at du hadde Alzheimer om jeg ikke hadde visst det”.

Nettopp! Jeg får også høre at “du ser da akkurat ut som før” og “du ser da så frisk og sprek ut”. Jeg har alltid sagt at jeg ikke orker å se så dårlig ut som jeg føler meg. Ikke hele tida i alle fall. Bak lukkede dører og under dyna er en ting, men ikke i oppreist stilling og ute i verden. Det høres dermed ut som om jeg stort sett klarer å holde på imaget ;-P.

Så Mette; både Ingebrigt, du og jeg tenker nok litt likt. For min del: Det er bedre å ha MS og kreftsykdom og se bra ut enn å ha MS og kreftsykdom og ikke se bra ut. Så kan det jo alltid diskuteres hva det betyr “å se bra ut”…

Dette ser jo i utgangspunktet ganske sprekt og bokstavelig talt “I’m on top of the world” ut, men tar jeg av meg brillene så vil alle som kjenner meg godt se at blikket er rimelig matt….
7 kommentarer
    1. Ingebrikt er en flott fyr. Evig optimist er han og. På veggen hans henger visdomsordet fra Piet Hein. ” Pessimister er de reneste tåper. De tror på det motsatte av hva de håper” 😉

      1. Det er jo ikke sånn at vi kan si “nei takk”, så da er det eneste vi kan nettopp å gjøre så godt vi kan!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg