Trump og jeg.

Vi har ikke mye til felles vi to. Heldigvis, vil jeg si. Bortsett fra hårfargen og at vi begge muligens slik det har blitt hevdet har noen kilo til overs. Og det må jeg bare innrømme, sveisen kan nok i spesifikke værsituasjoner minne om hverandre, men jeg går for den noe mer fyldige varianten. Og takk for det.

Bilde: vanityfair.com

Ellers er nok det eneste fellestrekket at vi uttaler oss offentlig. Han på alle verdens medier og sosiale plattformer og uten noen form for redigering, kan det se ut til. Jeg på bloggen. Og jeg redigerer. Tro det eller ei. Donald kjører uten filter. Det vedder jeg på. Mange påstår at jeg også gjør det. De tar feil. Men jeg håper og tror at mine utsagn på blogg og ellers aldri vil nå Donald-nivåer uavhengig av om filter er på- eller avskrudd.

De store mediehusene rundt omkring har nå forstått at de har vært megafonen til Trump i årevis. De har gitt ham taletid og hoppet når han har sagt hopp. Og det har han sagt stadig vekk. Og selvfølgelig gir det overskrifter når slike som ham sier en del av de tingene som han kan finne på å si.

Og bortsett fra å vrenge ut av seg det ene verre og mer horrible og kontroversielle utsagnet enn det andre med jevne og ujevne mellomrom, hva er det han får til som en helt vanlig halvdårlig hverdagsblogger ikke får til? Jo, deling! Jo rarere utsagn han kommer med, jo større overskrifter. Og jo flere plattformer som deler. Og til slutt leser vi det alle og er dermed med på å «spre ordet». For min egen del både undrende og til skrekk og advarsel, kjenner jeg.

Men det skar’n ha, det er han god til. Å bli lest og hørt, altså. Jeg vurderer en eller annen potensiell skandaløs katastrofe – overskrift på neste blogginnlegg. Må bare tenke ut noe passende. Forslag?

Neida, det er bare jug. Skulle noen en dag av en eller annen grunn ha ønske om å dele noe av det jeg skriver så får jeg virkelig og inderlig håpe det er av helt andre grunner enn det som er tilfellet for Trump-delingene. Og hvis ikke, så kjennes det helt greit å fortsette å innfallsblogge i bloggsumpa for oss dødelige og litt mindre interessante hobbyskribenter.

(og jeg håper inderlig at dette er første, siste og eneste gang en sammenlikning mellom oss to i det hele tatt nevnes. Skummelt bare å blogge det her, kjenner jeg. Identifiserer meg gjerne med tegneseriefigurer jeg altså, men heller Magica fra Tryll egentlig, enn med Donald, selv om jeg godt kan føle meg slik som dette…..

Bilde: pinterest.com

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg