Toer’n.

I dag er vi i gang med nummer to. Toer’n. Ikke den toern….Den andre. 2. oktober 2022. Mye totall i dag. Om jeg skal ta pulsen på denne dagen her jeg sitter i sofaen så må det bli noe sånn:

Ute er det grått. Veldig grått. Både tåke og regn i dag. Lønna byr på et fargesprakende kaos som går fra lysegrønt til mørk, mørk rød. Den er vakker der den står i tåka. Innendørs så trenes det. Ikke jeg da. Jeg sitter da tross alt i sofaen og skriver blogg. Så det har jeg ikke tid til. Men småbrukeren trener. Det høres på mer eller mindre taktfaste dunk i golvet ettersom karateteknikkene settes.

Noen har bursdag. Det er godt jeg har facebook som forteller meg det så jeg får gratulert folk. Forresten så var Gandhi også født 2.oktober og dagen er derfor FN’s dag for ikke-vold. Liv og Live har navnedag. Gratulerer! «Norge rundt» hadde sin første sending 2.oktober 1976. Og i 1943 innledet tyske okkupanter arrestasjon av alle jøder på denne datoen. Og det er den andre dagen i rosa sløyfe måneden.

I dag er media opptatt av dette: Putin og kompani er to skritt unna å sette i gang atomkrig, sier eksperter. Med sabotasje i Østersjøen og uidentifisert dronevirksomhet i Nordsjøen, samt trusler og virkelighetsoppfatning på bærtur østafor, så kjennes ikke det veldig betryggende. Det er flom og tornado og i Indonesia går de bananas på fotballkamp. Dødelig for folk involvert. Ellers er det den vanlige oppskrifta hos nettavisene: Litt Putin først, så en del fotball og knivstikking. Litt Braut, en smule kongelige konflikter rundt omkring i Europa og så et par artikler om fett. Om å få det bort og få sixpack lynraskt. Og litt mer fotball. Og en artikkel om Tuvalu, som jeg nevnte at hadde nasjonaldag i går. Jeg håper de feiret. I artikkelen hevdes det nemlig at økt havnivå vil føre til at Tuvalu forsvinner som et Atlantis i havet i løpet av dette hundreåret. Hmmm….

En helt vanlig søndag i mediene. En oktobersøndag. Den andre oktober tjuetjueto. Og jeg pakker kofferten… Begge to!

 

Ja, jeg skal på en måte flytte. For en fireukers tid. 

 

6 kommentarer
    1. Min mann har i hvert fall bursdag i dag:) Men det blir ikke feiring for jeg skal reise i dag:)
      Mye nyheter i media. Dårlig nyheter. Jeg leser ikke mye nyhetene. Min mann gjør det. Nok for oss to.
      Ja, trening er bra. Jeg gjør det litt for helsa sin skyld:)
      Ha en fin dag.

    2. Det er andre oktober ja.. og jeg synes det er skummelt med Putin og verden og hva kommer til å skje….

      FB er kjekk å ha til slike ting som bursdager og slikt 😀

      Lag deg en fin søndag videre 🙂 klem

      1. Jeg er latterlig avhengig av slike påminnelser for å få meg meg blant annet bursdager… For meg så kjennes det som det er et slags gufs fra Russland. Et gufs av gamle tenkemåter og et behov for verdensherredømme. Det må være spesielt å være “vanlig” russer i disse dager.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg