Takk for besøket!

Og takk for maten og praten.

«En ska itte setta seg og vente på å få det bra, en ska hjelpe tel det en kæin for å få vara med på livet!»

Det sa Alf Prøysen. Det er en øvelsessak akkurat det. Men det handler vel om å ta tak i det en kan gjøre noe med, nettopp sjøl. Og det handler om å ta de lure valgene for seg sjøl, for å «vara med på livet».

Og jammen er det vanskelig, Alf. Det meste av tiden så vet jeg så mye som ikkenoe om hva jeg egentlig trenger eller hva som er lurt av meg å prioritere. Og jeg har ingen energi til å finne det ut heller. Jeg kjenner at jeg er sulten, men har ikke lyst på noe. Bokstavelig talt også. Setter du mat foran meg så spiser jeg og syns det smaker. Men sjøl…nei da blir det en banan.

Da er det fort gjort å bli sittende å vente. Med manko på både fysisk og psykisk energi så er veien inn i apati og uvirksomhet kort.

Men innimellom så finnes både initiativ og gjennomføringsevne. Og da kan jeg jo invitere til litt sosialt samvær på champagnebalkongen og terrassen. Perfekt da at gjestene har med både skravleboks og lunsj. Da blir det både sosialt samvær og foring. Terapi.

Takk for besøket og takk for praten og maten, jenter!

Antrekk etter behov. Det er mai det.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg