Sur!

Dagbladet 12.04.20

Jeg blir sur av å lese dette. Jeg er ellers mer eller mindre rolig. Ekte hedmarking vil de fleste si, relativt avbalansert og med føttene godt plantet i jorda. Noen vil til og med si på feil jorde.

Men når jeg leser slik som dette blir jeg sur. Og forbannet. Og skuffet og lei meg. Og redd og enda mer sur og rett og slett litt hissig! Folk drar altså på fest. Jeg leser også at de låser seg inn på turistforeningshytter, spiser opp all maten, legger igjen søpla si og drar derifra uten å gi seg tilkjenne og betale for seg. Dagen derpå var de sikkert innom dattera mi som jobber på bensinstasjonen og kjøpte burger. Kan dere ikke liksågodt chartre et fly og ta en tur til Bergamo?

Er disse folka klar over at de setter seg sjøl i fare? Er de klar over at de risikerer mora si, bestemora si og dattera til naboen? Er de klar over at deres hjernedøde atferd går ut over alle oss andre? Det lyser ikke akkurat samarbeid og dugnad her. Hva er vitsen med at vi andre har holdt oss hjemme i flere uker, stengt ned skoler, barnehager, klinikker og butikker når disse her driter i alt og går på fest og soser rundt som løskrutt i samfunnet etterpå? Jeg regner med de skal på jobb, gjerne vil ha eksamen i vår, skal i matbutikken og ut blant folk i morra også?!? Er du klar over at du ødelegger for meg? Til og med jeg syns det snart kunne vært greit å bevege meg ut i samfunnet igjen med litt lavere skuldre. Hvordan tror du det går når du gir faen i retningslinjene?

Du ødelegger for oss alle! Er du helt blåst?

PS! Jeg er klar over at mediene elsker å påpeke slike saker slik at vi som lesere selvfølgelig klikker oss inn og blir engasjert. Men jeg er lettlurt, og litt lei av å #staythefuckhome.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg