Sommartider hej, hej…

Endelig er det juli. Endelig er det sommer i Norge og vi, i alle fall veldig mange av oss, har ferie i disse dager. Vi vil ha late dager med bading, terassekos og godt drikke i sola. Veldig mange skal på campingtur i hjemlandet de neste ukene. Jeg skal bade, drikke terrassevin og gå barbeint i gresset. Det er mye å glede seg til.

Noen gruer seg nok også. Kanskje blant annet de som har sett værmeldinga og prognosene for temperatur de neste par ukene. Noen jeg kjenner skal på telttur med familien. Andre skal nordover og har sett fine sandstrender og annen flott natur på tv. Jeg håper vedkommende beholder ullsokkene på når badetemperaturen skal testes og soveposen inntas. Og første teltturen i 5 plussgrader, bortoverregn og stiv kuling…kanskje ikke akkurat det de fleste tenkte seg? Jeg føler med dere. 

For slike som meg som kan finne på å legge seg ut i snøen med liggeunderlag og sovepose ei påskenatt i minus 12, så vil planlagt tur med kano og lavvo nok gå helt greit selv om sommertemperaturene glimrer med sitt fravær. Jeg påstår ikke at det er behagelig, men fullstendig avskrekkende har det tydeligvis ikke vært for jeg driver fortsatt med det her. Plussgrader er bonus. Vindstille luksus, spesielt for mygg og knott. Foreløpig har vi et par uker å flekse på også, så vi avventer prognosene for bortoverregn littegrann før vi pakker kano på taket. 

Akkurat nå er det i grunn best å holde seg ved husa. Ullgenseren er på og ullsokkene i bruk. De fikk tross alt ferie i juni, så dem er det ikke synd på. Dessuten så gir det bra med kroppsvarme å bære ved!

Sommartider hej, hej!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg