Slankegodteri.

I dag har jeg lest om snacks som påstår det er sunnere for kroppen enn annet snacks. Eller, det er jug egentlig. Jeg har ikke giddet å lese mer enn overskrifta.

Men det er altså nettavisen som skriver under følgende overskrift «Disse lettproduktene må du unngå hvis du vil gå ned i vekt». Altså tolker jeg det slik som at det er snakk om «slankegodteri» eller «slankesnacks». En gedigen selvmotsigelse etter min mening. Slanke og godteri og snacks hører ikke hjemme i samme ord. Ikke i samme setning en gang.

Skal jeg spise godteri eller snacks så er det en eneste ting som gjelder: Det skal være godt! Ryker jeg først på en pose pottis eller sjokkis, så er det meg knekkende likegyldig om det er en eller sju trillioner kalorier i posen. Da eter jeg. Og så koser jeg meg. Skal jeg slanke meg så gjelder en ting: ikke ha snacks og godteri i hus. I alle fall ikke «slankegodteri». Jeg kan ikke tenke meg en større nedtur enn å ryke på en trillion kalorier som ikke smakte godt engang!

Som kjent så bidro jeg i helga til konsum av smågodt og snacks til den nette sum av 700 kr. Det vil si, det ble rimelig mye til overs da. Selv om vi heroisk satte en del til livs til frokost også. Men jeg hadde da vett til å sende restene med noen andre hjem. Sparte meg mye der gitt.

Disse derimot:

Ser kanskje ikke så fancy ut, men smaker helt smaskens!

«It’s mine!» Disse er så gode at for at de ikke skulle fortæres i sin helhet med en gang jeg åpnet boksen, så måtte jeg gjemme dem. Godt! I dag fikk jeg øye på dem igjen. Jeg gleder meg til helga. Da blir det mer lakris med sjokolade! Hvis ikke småbrukeren finner dem før meg…han er også hekta. Best å gjemme dem enda bedre, tror jeg. Men ikke så godt at jeg ikke finner dem igjen.

I morra er det helga. Og jeg er heldigvis gammel nok til å bestemme sjøl at det er helt innafor med lakris på en fredda. Digg!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg