Si ja!

Si det for å bli det!

Si ja til organdonasjon du også! Denne uka, fra lørdag 19.september, er organdonasjonsuka. 83 % av oss er positive til organdonasjon, men veldig få har visst sagt det til noen. Da hjelper det jo ikke! Så si det! Si det til de nærmeste, så slipper de å ta avgjørelsen for deg når det trengs.

Jeg har vært heldig foreløpig. Jeg har hverken trengt å bestemme om noen av mine kjære skal donere og jeg har heller ikke trengt organer selv. Det eneste jeg og avleggeren har hatt behov for er blodoverføring. Og takk til alle blodgivere som sørget for at akkurat det var mulig! 

Om jeg skulle havne i en situasjon der mine organer kan være med på å redde noens liv så vil det være en glede å donere de bort! Hvis det er noe å ha. Jeg har jo uansett ikke mer bruk for dem i den situasjonen, tenker jeg. Det vet de som er rundt meg. 

Så si det du også! Si ja til organdonasjon i dag! Se organdonasjon.no hvis du vil vite mer!

I dag har jeg lastet ned dette:

Si det for å bli det!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg