Shopping.

Jeg er i nød. Jeg har et spørsmål jeg trenger akutt svar på. Altså, jeg har mange spørsmål, men akkurat nå liksom. Jeg er på grensa til å kjenne meg fly forbanna og lure på om noe eller noen har bomma fullstendig her.

Skoler og barnehager er forståelig nok stengt og blir det noen dager til. Men hvorfor er det sånn at fysioterapeuter, psykologer og en hel haug med andre ganske nødvendige instanser her i landet (som lett kan innføre smittevern) nå holdes stengt, mens det derimot er helt greit å vandre rundt på kjøpesenter og shoppe klær og interiør? Dette høres ut som en gedigen logisk brist for meg. Holder vi på å gå tom for klær og påskeduker i de tusen hjem?

Hvem har bestemt at det er trygt? Og hvem har bestemt at det er «viktigere» enn for eksempel å ta vare på og behandle den psykiske helsen til de mest sårbare? Og hvorfor har de valgt å gjøre det slik?

Misforstå meg for all del ikke: jeg er veldig fornøyd med at de som bestemmer har bestemt det de har bestemt i forhold til å stenge ting ellers. Jeg tenker at den vanlige nordmann og -kvinne, inkludert undertegnede, først forsto alvoret i pandemien da skolene ble stengt og vi måtte legge om hverdagen vår. Ære være dem for det!

Men ren luksusshopping?!? Det skal vi altså fortsette med. Kan noen med høyere lønnstrinn enn meg svare meg på dette? Helst noen som har greie på det.

Bilde: www.pcmag.com

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg