Sesongen er heldigvis over.

I dag er sesongen for tirsdagsbad så definitivt over for i år. Jada, jeg vet det er onsdag, men logistikken førte til at tirsdagsbadeplassen ikke fikk besøk før på onsdag denne uka. Det var nok ikke noe annerledes der i går. Sesongen ER definitivt over. Og det har den nok vært hele uka.

Isen som forrige uke lå i flak litt her og der hadde nå lagt seg til og dekket hele vannet. Blank og fin, ikke helt jevn, men her blir det muligheter for skøytegåing om noen dager.

Hele vannet lå tilfrosset og vakkert. Har dere ligget på isen og kikket rett ned i dypet noen gang? Det er utrolig fascinerende. Og ikke minst å knipse noen bilder med kameraet rett ned gjennom isflata. Det kan bli noen effektfulle greier av det.

Det ble ikke ligging på isen på meg i dag. Jeg venter på et par centimeter tykkere is. Men jeg fikk et par nærbilder fra en stein på badeplassen.

Hølet jeg etter hvert klarte å hakke i glassruta, les isen, med piggen på gåstaven var heldigvis alt for lite til at bading var aktuelt. Så nå er sesongen over. Heldigvis kanskje. Jeg kjenner det er helt greit.

Nå må jeg oppsøke andre badevann om slikt skal være aktuelt de neste månedene. Vi får se.

Badevann med glassdekke.
Utsikt rett ned.
Klarte til slutt å pigge høl i isen med gåstaven. Heldigvis ikke stort nok til å dyppe annet enn pekefingeren i.
3 kommentarer
      1. Ja🙂Spørs om det blir isfotografering på meg neste tirsdag. Til erstatning for badetirsdag🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg