Sendt ut i kulda.

Det er nordavind fra alle kanter. Det meste utafor her ligger flatt og det blåser med snøeler i kasta. Riktig ufyselig. Såpass at katt og friluftsheidi holder seg unna alt som heter friluft. Vi fyrer i ovnen og sørger for at sofaen er i bruk.

Hagesentrene og blomsterbutikkene frister derimot med vår. Det bugner av påskeliljer, stemor, tulipaner både med og uten løk, krokus og andre vårfristelser. Tåler -5 grader sto det, så jeg. Jeg er skeptisk.

Alt jeg gikk til innkjøp av var noen korte og beskjedne liljer som i grunn fortsatt var mer løk enn blomst. Og jeg er definitivt usikker på om de kommer til å vokse og bli til blomster noen gang. Men de har havnet på trappa. Selv om minusgradene nok har vært nærmere tosifret de siste nettene.

«Du kan jo ta dem inn om natta», har jeg hørt. Jada, det kan jeg.  Jeg er helt sikker på at jeg muligens kommer til å huske det i alle fall den første kvelden. Etter det går det nok som vanlig. Altså dit høna sparker. Dessuten er hele pottehistoria såpass tungt at å drive å flytte på den er helt uaktuelt.

Vi får se da, vøttø. Blir det så kaldt at alt fryser fast så blåser det i alle fall ikke avgårde med nordavinden!

God påske!

Litt gammelt og litt nytt og litt fra hagen. 
2 kommentarer
    1. Ja, det er kjekt å ta en tur i plantesalgene nå om dagen, der spirer og gror det. Det spirer hos meg også nå. Så jeg følger med.
      Har ikke vært ute selv i dag. Flott vær. Men jeg har hatt besøk, og da er jeg helt ferdig etterpå. Så tur får vente til i morgen 🙂
      Ha en riktig god helg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg