Rariteter på tur.

I går var stikkordet i Frodith sin januarmoro nettopp det. Rar. Det kan du lese mer om i gårsdagens blogginnlegg om du vil. Og jeg så mye rart i går, jeg. Så selv om det rareste er husets firbente, altså katta, så fins det flere rariteter.

Og da gjelder det jo å følge med. Så jeg ikke går glipp av alt det rare og morsomme. Det gjelder å ha øya åpne. Akkurat disse raritetene jeg har fotografert oppleves kun på tur. Og heldig er jeg som på tross av trugeforbud enda et par uker eller noe kan pakke sekken og traske av sted. Det gjelder bare å tenke litt kreativt og annerledes så turmål og rute passer skrotten. I går må jeg si jeg var både lur og heldig. Lur fordi jeg valgte turdag en dag som bød på sol og fantastisk vintervær. Heldig fordi mangel på nykjørt skiløype tillot meg å traske uten ski bortover løypetraseen.

I dag må jeg gjøre det jeg bortprioriterte i går, nemlig trene inne. Men det tror jeg passer bra. For nå har jeg alle raritetene fra gårsdagens tur i «banken». Lag deg en god fredag!

Disen over isen forandret seg hele tida og utsikten var spennende. Men den “ullete” ringen til venstre på bildet dukket først opp da jeg så på bildet etter jeg kom hjem. Rart. Men jeg tipper det kan være en dråpe eller noe på kameralinsa, og ikke en ufo…
Badebrygga ligger der forlatt i isen.
Lunsjutsikt.
Furua har ikke selvantent og begynt å ryke altså. Sola varmer allerede såpass at det damper av treleggene utpå dagen.

Her har nok Ringeren fra Notre Dam gått. Eller så her det bare friluftsheidi med høyrebein i skinne som ikke lar seg løfte på slutten av en tur 😉

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg