Publisert!

Når folk leser blogg kan det skje. I alle fall når folk som er redaktører for nettmagasiner leser blogg. Da kan det skje at en eller annen blogg og et eller annet blogginnlegg blir ansett som såpass leseverdig av redaktøren at denne finner det publiseringsverdig. Hvis redaktøren da kontakter bloggeren og anmoder om å få bruke teksten, så kan det jo hende at bloggeren blir både stolt og beæret. Og at ideen blir til realitet.

Innlegget jeg skrev om fatigue fikk nylig den «skjebnen».

Innlegget kan leses her:

“Nå ser du sliten ut!”

Og publiseringen finner du her:

Og ikke nok med denne gode tingen – i dag ble jeg utskrevet og fikk reise hjem fra sykehuset. I morgen har jeg en hel dag med avslapping i heimen før jeg må tilbake en tur på fredag. Bare for noen timer, satser jeg på.

Det aller viktigste med denne dagen er derimot ikke hverken publisering eller utskrivning. Det er derimot at denne dama fyller 23. 1.juni er nemlig den viktigste dagen i mitt liv. Da ble avleggeren født. Hipp hurra for henne!

 

7 kommentarer
    1. Gratulerer både med en flott datter og publisering. Veldig fint å lese, bladde meg gjennom bladet også. Så ut som et bra blad. Ser du har mye å sjonglere med i helsejungelen. Jeg har sakt det sammen som deg, det verste er fatigue. Ingen innen helse har sakt jeg har det og mine diagnoser er av en mye mindre alvorlighetsgrad, men jeg har en liten cocktail. Om jeg ikke har fatigue er jeg ekstremt lat.
      Nyt dagene hjemme. <3

      1. Takk for det og takk for god tilbakemelding. Det er andre gang et av mine blogginnlegg er trykket i annen sammenheng, og jeg syns det er litt stas må jeg innrømme.
        Magasinet ser ut som noe jeg vil lese mer av når jeg får energi. Jeg liker å lese og temaet forfattere/bøker interesserer meg.
        Som sagt så er jeg visst heltidsansatte i min egen helsesjonglering. Det er mer enn nok når fatiguen herjer.
        Du skriver at dine diagnoser har mindre alvorlighetsgrad: husk at det er din hverdag og dine utfordringer og at din fatigue er reelt for deg! Det er du som må leve med utfordringene dine, uansett om noen har det bedre eller verre. Lat tror jeg ikke det går an å være med fatigue…Da må du jo ha energi til å VELGE å ligge på sofaen😉. Vi har nok mye lettere for å være “fantomfriske” eller bære preg av “bedragersyndrom”. Lag deg en fin torsdag🙂

        1. Tusen takk for en fin tilbakemelding. Skjønner veldig godt du syns det er stas når innlegga dine blir publisert, det har jeg også gjort om jeg opplevd det :).
          Hørte på linken til ms-foreninga i innlegget ditt også, og dette ønsket mennesker har med å ville klare seg sjøl + kapasitet til å hjelpe andre-. Så bra slikt kommer på dagsordenen, at det finnes mange som ikke klarer “alt” og hva dette gjør med mennesket. Kunnskap og bevissthet er så viktig. Har forresten en søster som har ms. Hun har ikke snakket om fatigue, men er følsom på inntrykk.
          Vi må leve liva våre på måten som er best for oss sjøl. Der har jeg en del å lære :).
          Riktig fin torsdag til deg også.

    2. Flott med litt oppmerksomhet på denne måten. Å f¨å det på trykk eller bli lagt merke til det betyr noe. Gratulerer med avleggeren. Kos dere i juni. 🙂

    3. Ja det er så morsomt når tekster fanger andres interesse og de er i et magasin eller noe – og vil publisere 😀 Jeg har også opplevd det et par ganger 🙂 Veldig bra!

      Lag deg en fin fin fredag sammen med dine fine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg