Ønskeliste.

I går hadde jeg gleden av å tilbringe et par timer på jobb. Der er det mange å lære mye av! De aller fleste av dem er fem år eller yngre. I går snakket vi om ønsker. Det snakket vi om mens vi fargela ark med nisser, juletrær og julepynt. Da var det jo naturlig å tenke på ønskelista vår til jul, ikke sant?

«Ønsker du deg trommer?», spurte en av dem meg. Hun var i ferd med å fargelegge en nissesekk full av leketøy, blant annet en tromme. Jeg dro litt på det og hadde vel ikke noe klart svar. Annet enn at trommer ikke akkurat var noe jeg hadde tenkt at jeg skulle ha på ønskelista.

«Ønsker du deg trommer, kanskje?», spurte jeg. «Nei, jeg ønsker meg trom…trom…trombone!», sa den unge frøkna. Spenstig, tenkte jeg. Og i samme umiddelbare sekund sendte jeg en medfølende tanke til respektive foreldre. Kondolerer.  Jeg vet ikke hva jeg ville ha valgt. Tromme eller trombone. Det siste kanskje. Den er vel en smule vanskeligere å få lyd i så der kunne vel utfordringene  og hørselsskadene ha blitt utsatt i det minste.

Det ble en samtale ut av det her. Selv om det ikke ble aktuelt å forfølge trombone-sporet 😊.

Men hva ønsker du deg til jul? Sånn bortsett fra fred på jord og at alle barn har det bra og nye sokker, snille barn og slikt?

Jeg har det meste. Så ønskeliste er nesten vanskelig å komme opp med. Det i seg selv er jo greit å reflektere litt over. Egentlig en smule vulgært. Ut over det, så har jeg ikke spurt andre om ønskeliste heller. Så langt. Det er på tide å «sette tæring til næring». Det vil si å gjøre julehandelen så fornuftig og tilpasset AAP og prisøkning som mulig. AAP-lønna er jo på 66 % av normal lønn. Så da burde jeg nok egentlig lage alle julegavene selv. Det er bare det at energien ligger på omtrent 21% av det den var før – i gjennomsnitt. Så hjemmelaget er rimelig usannsynlig. Eventuelt så bør de koste omtrent 66% av det de gjorde før.

Så om det er trombone som står øverst på ønskelista, så håper jeg tromme står som nummer to. Jeg tipper den er lettere å spikke…

Her kan det jo finnes både trombone og tromme. (bilde: www.superkul.no)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg