Og DERR var jula slutt!

Helga ble brukt til julebesøk! Altså; vi er ikke ekstremt tidlig ute med julefeiring anno 2024. Laaangt i fra; det er jula ’23 som varer og rekker…

I helga fikk vi endelig til en etterlengtet tur til vår Bohuslänfamilie. Den turen vi egentlig skulle hatt en eller annen gang i romjula. Nå var det hverken sykdom eller snøstorm og underkjølt regn, så etter å ha plukket opp avleggeren på en parkeringsplass på Manglerud, så bar det sørover. Og dess lenger sørover vi kom, dess mindre snø ble det.

Vi har kost oss veldig. Skravlet og gjenopptatt tråden med vertskapet som sto på pinne som alltid har vi gjort. Spist store mengder både julemat, ris a la malta, kanelbulle og sill. Og gått tur i joggesko på bar bakke med utsikt over opprørt hav. Så lenge vi orket å stå der i 24 sekundmeter blåst.

I dag har vi returnert til snøen og vinteren her hjemme. Og gjett om jeg gleder meg til våren! Jeg tok meg sjøl i å observere mer enn en hengekøyeplass både på tur ned og på hjemvei. Såpass at turnerden i meg måtte google allemannsretten i Sverige da jeg kom hjem.

Men NÅ tror jeg jula er slutt! Takk for ei fin feiring!

Stockevik, Skaftö.
Gjennom denne porten pleier julenissen å komme. Eller tomten, da. Men nå hadde han visst ikke fått beskjed om at det fortsatt var julefeiring.
Vær ved Skaftö.
4 kommentarer
    1. Flotte bilder 🙂 Spesielt flott port! Synd at tomten ikke visste om besøket fra dere. Han hadde sikkert hatt lyst til å hilse på. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg