Når du trenger en engel.

 

Når livet dytter deg fra tier’n

og folk spør hvorfor du ikke

tar noen gode grep der i lufta.

 

Siterte jeg fra @stjernekast for noen dager siden. Noen ganger oppleves det som «de gode grepene» er vanskelige å finne. Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal ta tak. Det blir liksom bare grep i løse lufta.

Da gjelder det å finne på noe. Fort. Og med faren for å bli fullstendig låst til sofaen så var det frisk luft som sto øverst i behovspyramiden min i dag. Da gjelder det å så fort som mulig mobilisere den som er nærmest til å ta ansvar for at behovet skal oppfylles. Meg selv. Hva kan jeg gjøre sjøl for å få det litt bedre i dag? Hva er utenfor min kontroll og hva er det jeg kan gjøre noe med på egenhånd? Hva trenger jeg akkurat nå?

I dag trengte jeg en engel. Jeg trengte mer frisk luft, dagslys og å lea litt på skrotten også. Og jeg trengte en engel. Da er det fint at jeg kan lage en sjøl. En engel i snøen.

Når du trenger en engel…lag en!
Godt å legge seg nedpå litt også…
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg