Nærtur.

Jeg vil påstå at jeg har blitt ganske god på nærtur, faktisk. Nærtur i betydningen tur i nærområdet, ikke så lang og ikke så tøff, med hovedmål å komme seg ut og puste frisk luft.

I dag skal jeg ta konseptet til nye høyder. Jeg skal ut på tur. Det er med andre ord turdag. Jeg planlegger å ha på både sko og bukse. Type egnet for å gå ut døra. Må sikkert bruke minst en gåstav også. Målet er å gå rundt huset. Har vært på trappa, til og med en tur i 2.etg  i går. Men ikke sett hagen og baksida av huset på ei stund. 

Målet for dagen er altså en runde rundt huset. En litt crazy nisse inni hodet mitt sier at jeg kanskje skal prøve meg på to! Erfaringsmessig så veit jeg at han er hakkende sprø, så jeg prøver å overhøre figuren.

Men trenger jeg matpakke tro? Jeg vet om et par rasteplasser, så det skulle være innafor. Doping er sørget for, men erfaringsmessig er det sjelden lurt å legge ut på tur uten å ha med nødmat, som jusstudenten kaller det. Sikkert lurt med ei riskake eller to. Loffskive er muligens overkill. Så nå lades det opp til dagens utflukt. Har tross alt akkurat gredd håret og pusset tenner. Kjennes ut som jeg må dusje.

Turrapport:

Plan gjennomført og sofa gjeninntatt. En plan A som faktisk ble gjennomført slik det var tenkt til en forandring. Ble en liten tur nedom uthuset også. Skikkelig gæærn. Og nissen vant. Det ble to runder. Møtte på hagen min også. Må si den er ganske frodig. Så med passe vissen turgåer ble gjennomsnittet rimelig midt på treet.

Solbrillene var optimistiske. Jakka var ny og mer passende til været.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg