Mye godt.

«Det er mye godt å få kjøpt på butikken», sa fastlegen min til meg i dag. Og det har hun heldigvis rett i. Det er i grunn ganske fint syns jeg. For alle oss som enten ikke har energi, tid eller lyst til å bake og koke og brase i det vide og brede til jul. Det meste er å få kjøpt.

Hele julestrisamtalen kom etter at vi hadde snakket om det andre vi skulle. «Hva gjør du etter at du har vært her i dag da?», spurte hun nemlig fastlegedama. Vi snakket om energi. Eller rettere sagt mangel på akkurat det.  «Nei i dag skal jeg ikke noe mer», sa jeg. Underforstått at det er slik dagene er med fatigue. Det er nok for meg å dra meg ut, kjøre til legekontoret, ha time, og så dra hjem. Det var den dagen, liksom.

Jeg skulle bedrive litt juleforberedelser i dag da. Og da er det jo fint at det meste er å få kjøpt. Heldigvis. Også sylte. Grisesylte. DET må jeg ha. Og jeg må ha fra en spesiell produsent. Hvis ikke så kan det være det samme med hele sylta. Så jeg stakk innom syltebutikken. Og fikk ordna det.

For det er mye godt å få kjøpt på butikken. I morgen skal jeg kjøpe julemarsipan. Ferdig. Og så satser jeg på at avleggeren ruller marsipankuler når hun dukker opp 😉

God advent!

 

4 kommentarer
    1. Helt enig. Det meste kan kjøpes. Jeg tar 7 slag fra butikken i år og fyller på med kaker vi har lyst til å bake.
      Sylte hører jula til. Her spises det i hele desember, Jeg elsker sylte, men har dessverre ikke tilgang på grisehode (god unnskyldning for ikke å lage det selv.) Og ja, jeg kan lage hodesylte, lærte av moren min.

      1. Jeg har vokst opp med mammas hjemmelagde sylte, men hverken hun eller jeg lager det lenger. Heldigvis er det meget god sylte å få kjøpt lokalt 🙂

    2. Det er helt sikkert! Mye godt nå…. og mye å få kjøpt. Jeg skal bake et par sorter til jul… Jeg er ikke så glad i sylte, men fårerull er godt 🙂
      Lag deg gode dager – og god adventstid til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg