Mulighetenes fredag.

Dette ble visst et slags innspill i debatten om positiv tenkning. Eller om å se glasset som halvtomt eller halvfullt, om du vil. Inspirasjonen i dag kom fra et instagraminnlegg. Tilhørende Pølsa. Også kjent som Øystein «Pølsa» Pettersen. Han var ute på tur og snakket blant annet om å utnytte de mulighetene man har. Gjøre det beste ut av den situasjonen man er i. Som han la vekt på: det handler ikke så mye om hvordan du tenker om situasjonen din. Om du tenker positive eller negative tanker. Det handler om hva du selv gjør med situasjonen din. Viktige ord fra en sprek kar som befant seg på sykehus med hjerneblødning for noen uker siden.

Så i dag har jeg, inspirert av Øystein, utnyttet mulighetene mine. Kroppen var i grunn ikke spesielt samarbeidsvillig, og gangfunksjonen var vel i grunn av det relativt dårlige slaget. Også til meg å være. Men med egen skog med stier på kryss og tvers og sol fra bortimot skyfri himmel så var muligheten til en lavterskel skogstur absolutt tilstede allikevel. Og jeg fikk meg en time frisk luft og en skogstur som var gull verdt en fredag i november. Gull verdt for meg.

Takk for inspirasjonen Øystein. Og god tur neste gang du vil utnytte mulighetene! God helg!

Muligheter for litt kamerabruk ble det også:

Rim.
Grankongle med utsikt.
Bling.
Nesten klare for jul.
Halmstubb med utsikt er fint underlag for snubleføtter.

Instagraminnlegget som inspirerte til tur finner du her:

http://www.instagram.com/oeysteinpettersen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg