Morgenkonsert.

Ny uke nye muligheter. På småbruket våknet vi til lyden av en million (høres det ut som!) småfugler på speed. I alle fall jeg som sover ute i køya. De kvitrer og tjatrer og svisjer hit og dit i en kakofoni av lyd, fjær og fart. Linnerla vipper rundt på tunet og er innimellom så nærgående at jeg av og til lurer på om syn og hørsel er intakt. Spettmeisen er fortsatt sjef på fuglebrettet. Den finner et og annet gjenglemt solsikkefrø som den påberoper seg retten til før den farter av sted igjen. Blåmeisen har som vanlig inntatt sitt faste hjem i kassa på bjørkestammen. I år tror jeg det er 4 egg i reiret. Vi får håpe de overlever våren!

Trodde først jeg så bare to. Men nå kan jeg muligens skimte to til.

 

Ps! Dette er ren løgn og fanteri. Jeg måtte ha ørepropper på grunn av tømmerbil som lesset 100 meter unna og mandagstrafikk på veien! Hørte ikke en pips! I går derimot….

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg