Mitt oktobermål.

Den første oktober kom med indian summer her jeg bor. Ikke så ekstremt mange varmegrader, men sol og deilig vær. Såpass at det ble en bitteliten skogstur bare for å rusle litt. Og dermed ble dagens mål, og første del av oktobermålet nådd.

Jeg er jo glad i mål. Det holder meg i gang. Det skaper fokus. Og for meg skaper det gjennomføringsglede og -evne. I april var målet å gå 60 kilometer for en verden uten MS. Det ble i snitt to kilometer om dagen, og jeg klarte det så vidt. Dermed var neste mål litt lettere å forplikte seg til. Jeg skulle til Glittertind! Den 2.september. Og hva skulle jeg gjøre for å få til det? Jeg måtte jo røre meg og helst være i så god form som mitt potensial tilsier. Dermed ble neste mål å gå 240 kilometer i løpet av de fire månedene mai, juni, juli og august. 240 kilometer tilsvarer sånn omtrent avstanden hjemmefra til foten av Glittertind.

Jeg kom meg til Glittertind. Både de 240 kilometerne før selve toppturen, og ikke minst den 6 kilometer og drøye 1000 høydemetre lange turen opp, og de like lange (minst!) og mange høydemeterne ned. Jeg takker teamet som var rundt for muligheten enda en gang! Men jeg tror også jeg må takke egen innsats for å nå personlige mål i tida før. Både aprilmålet og 240-kilometersmålet bidro til å motivere meg for trening og aktivitet. Som igjen gjorde meg i stand til den i overkant tøffe jobben det var å ta meg til topps.

I oktober har jeg satt meg et nytt mål. Det handler ikke om meter, kilometer eller fjelltopper. Målet er å komme meg ut hver dag. Uansett hvilket vær og hvilke utfordringer oktober byr på. Og uansett om jeg er stupkje etter timer på sykehus eller andre «MÅ-ting».Det betyr tur i skogen og forhåpentligvis på fjellet. Det betyr sykkelturer med trehjulingen min og etter planen overnattingstur(er) med hengekøye eller lavvo. Og det betyr antakelig å gå tur rundt huset og til postkassa. Det må tas høyde for slike dager. Sånn er det bare.

Men jeg har et mål. Og jeg satser på at det motiverer og inspirerer like mye denne gangen. Og saken: jo den skal promoteres i oktober også. For tenk om målene kan bidra til «en verden uten MS»!

Jeg trår til for MS, vipps nr. #22127.

Bål og kanelsnurrer fra i går. Men plassen er den samme 🙂
8 kommentarer
      1. Dette målet er litt bevisst satt for å ikke alltid å jage lengde eller mengde…bare kunne si meg fornøyd med det jeg fikk til! Men ut skal jeg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg