Maskedamene.

I tre uker i månedsskiftet oktober-november var jeg sammen med en gjeng damer med mange masker. Det var noen menner der også, altså, men det var damene som holdt maska! Jeg var på rehabilitering på MS-senteret og der var det mange masker kan jeg melde. Det ble begått maskering både sittende i sofa, stående, gående og sågar liggende på golvet.

Jeg har ikke drevet så mye med masker de siste åra. Bittelitt bare. Men disse damene inspirerte meg såpass at jeg til og med fikk til en to-tre julegaver etter hvert.

For jeg snakker selvfølgelig om masker som etter hverandre på en rundpinne eller strømpepinne kan bli til både sokker og pannebånd. I alle fall blir det for tida det for min del. Det var både gensere på gang, skjerf og et og annet nyttig ellers som ble produsert. Med pinner og tråd, via masker, til et ferdig prosjekt.

Jeg snakker selvfølgelig om strikking. Der er det masker. Både rette og vrange og vridde og snudde. Og en hel haug med andre fiffige løsninger. Jeg er ikke så god til å holde maska som de damene der. Så det er helt sikkert flere typer masker som ligger langt over mitt nivå…

Takk til strikkedamene som inspirerte meg til å strikke ferdig sokkene jeg begynte på for et par år siden. Og spesielt takk til maskeeksperten som klarte å forklare meg hvordan jeg skulle lage pannebånd. Hun forklarte godt nok i løpet av en kort setning til at jeg faktisk fikk det til da jeg kom hjem. Med rett antall masker.

Disse maskene skal bli sokker når de blir mange nok.

Og grunnen til å skrive om masker, den finnes her:

“Frodiths lille januar-moro”! Blir du med?

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg