Lurt igjen?

Jeg lurer på mye. Akkurat nå blant annet dette:

Skal jeg gå meg en tur?

Skal jeg sette meg ut med ei bok?

Skal jeg ta meg en tur rundt huset og se om det fins noen vårtegn?

Skal jeg skrive litt?

Skal jeg legge meg på sofaen?

Skal jeg?

Eller lurer jeg meg sjøl?

Det lurer jeg på. Sammen med mange andre ting. Jeg ble ikke lurt da jeg åpnet nettaviser og sosiale medier i dag. Tror jeg. Jeg kunne i alle fall lett finne 3-4 forsøk på aprilspøk før jeg i det hele tatt sto opp. Og jeg lurer ingen som leser dette til å tro at jeg skal noe annet enn å late meg i dag. For det skal jeg ikke. Dagen har mange valgmuligheter. Og det er i grunn de beste dagene. De dagene som gir mulighet til å velge hva jeg vil. Om jeg vil på tur, ligge på sofaen, skrive eller lese.

Og jeg trenger de dagene. DET er i alle fall ikke lureri.

Den 1.april i 2014 og 2020 gjorde jeg i følge egne sosiale media dette:

«Jeg har pusset vinduer, støvsugd, vasket og bonet alle golvene, skurt komfyren, strøket alt sengetøyet, polert sølvtøyet, renset kaffetrakteren, tørket støv av alle potteplantene, ryddet alle kjøkkenskapene, bakt, syltet og saftet, jogget 4 mil, løftet masse tunge vekter, gått ned 10 kilo og blitt 10 cm lengre siden i går!»

Det der lurte vel i grunnen ingen.

Ellers har jeg stort sett vært på tur den 1.april opp gjennom åra. DET er ikke lureri. I fjor på denne datoen startet jeg til og med en innsamling kombinert med tur. I år blir det verken tur eller innsamling. Ikke alt det andre heller. Jeg skal surre formålsløst rundt og late meg. I hele dag.

For akkurat i dag tror jeg det er lurt.

Ikke la deg lure. Disse er fra i fjor. I år ligger snøen i hauger og lass enda.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg