Livredd, faktisk.

I går fikk vi som driver litt, eventuelt mye, med blogg en utfordring. Det var herlige https://frodith.blogg.no/ som utfordret oss til å legge ut en følelse om dagen. Her er min. Kan du gjette hvilken følelse dette skal illustrere?

Foto: Iren Johnsrud.

Utfordringen heter Feel me, og beskrives nærmere i dette innlegget:

“Feel me” (avsløringen)

Heldigvis hadde hun lagd ferdig smørbrødliste over ulike sinnsstemninger. Helt sikkert lurt så ikke internettet flommer over av «rått og røti» av magefølelse. I alle fall lurt for undertegnede. Og konkrete og avgrensede oppgaver, ja det liker vi!

Her er altså mitt første bidrag: Utfordringen var: REDD. Jeg kan være redd for mye. Noen ting jeg er redd for for tida er av såpass kvelende og midt-i-trynet kaliber at det foreløpig ikke er mulig for meg å skrive om det. Jeg må velge noe annet.

Og på dette bildet er jeg redd. Livredd, vil jeg påstå.

For slike som meg som får hjertebank, pustevansker og motorikkproblemer på andre trappetrinnet i ei gardintrapp, så er en klatrepark helt klart overkill. Jeg har såpass høydeskrekk at det er helt greit å ikke være mer enn 164 cm høy…

Men en utfordring er jo til for å tas, ikke sant. Dermed gjorde jeg et forsøk. Bildet er tatt tre meter over bakken, det var så høyt jeg kom. Og jeg minnes at jeg sang en eller annen barnesang høyt og skingrende kun i et forsøk på å roe meg sjøl. Logikk hjelper ikke. Jeg VET jeg er sikret og at jeg ikke kommer til å dette ned og dø. Men jeg er like redd. Bortsett fra i zipline. Når det er snakk om tyngdekraft så er jeg absolutt mer på hjemmebane.

Jeg er nede igjen nå. Og har fortsatt høydeskrekk.

2 kommentarer
    1. Så bra du ble med 🙂 Ja det der så skikkelig skummelt ut, tipper jeg hadde vært redd også 😀 Flott bilde til utfordringen. Legger deg på gårsdagens linke-liste 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg