Lett på tråden.

«Abonnenten har slått av eller kan ikke ta telefonen akkurat nå. Legg igjen beskjed etter pipetonen.» Nå har jeg fått dette svaret så mange ganger at jeg allerede legger på etter «ab…». Legge igjen beskjed? Ånei! Men jeg burde antakelig vrælt «Ring meg!!!» Lette på tråden kan de vel i alle fall ikke beskyldes for å være.

For oss som minnes telefon med skive som måtte dreies rundt til alle nummerne var slått og som også minnes at retningsnummer var noe nymotens som kom. For slike som meg med andre ord. For oss kan det være artig å se minner etter gamle telefonlinjer. Vi vet jo hva telefonstolper og telefonledning er og vitsen med dem og vi kjenner begrep som telefonbord, telefonbok og telefonkatalog. For ikke å snakke om telefonkiosk…

Artig da å ta bilde av gamle telefonbokser brukt av tømmerfløtere langt til skogs. Ta bilde med smarttelefonen selvfølgelig. 

“Abonnenten kan ikke ta telefonen…” 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg