Let’s wander…

Let’s wander where the wifi is weak, står det på t-trøya jeg hadde på meg på mandag. Og det gjorde vi.  Det var dårlig med både wifi og annet nett, og godt var det!

To wander betyr i følge Cambridge Dictionary på det o store internettet: «to walk around slowly in a relaxed way or without any clear purpose or direction». Det er akkurat det vi har gjort. Stort sett har vi hatt et mål og en retning, men sakte og avslappet har det vel i grunn foregått.

Da leir var etablert og turfølget forgjeves hadde virret rundt for å finne mobilnett så uttalte undertegnede noe eksaltert: «nå har vi helt fri, her er det ikke nettilgang!». I det uttalelsen kom ringte telefonen!

Jaja. Det gikk over. De neste døgnene var kontakten med omverdenen via nett og telefon begrenset til et 4G-vindu omtrent fire kilometer fra hytta vi overnattet på. En og annen tekstmelding uten for mye emoji-rør gikk av og til gjennom ellers. Noe tilfeldig. Sånn omtrent passe.

Og jeg lurer på om slike «vinduer» må oppsøkes oftere. Det tror jeg at i alle fall jeg har godt av. Gjerne med lavvo. For de fins. Rundt omkring i landet. Og i år gikk The Great Escape til et slikt område.

Vi har vandret der nettet er dårlig. Herlig!

Dårlig med wifi – rikelig med knott.
6 kommentarer

Siste innlegg