Lek i kulda.

Jeg mistenker Frodith for å være en smule synsk nå da hun har gitt oss januar-moro med stikkord «kulde» akkurat i dag. I går da dette bildet ble tatt var det rundt minus 25 grader her på småbruket. Det er ikke vanlig. Det er veldig sjelden kaldere enn minus 15 her. Og minus 20 og kaldere er svært sjelden. Noe ekstremvær vil jeg vel ikke kalle det allikevel. Vi er i Norge. Og det er vinter. Men at det er kaldt kan jeg være enig i.

Nå fyrer vi i tre ovner for å holde det gamle tømmerhuset rimelig lunkent det meste av døgnet. Men litt eksperimenter i løpet av en dag må vi ha med. Akkurat dette eksperimentet har jeg erfart at fungerer når det ikke er kaldere enn mellom 15 og 20 minusgrader også. Det er dermed testet ut både profesjonelt og på privaten. Og i helga har forholdene virkelig ligget til rette. Og med dette fikk vi nok minst 7 minutter med frisk luft i går, selv om det var kaldt.

Frodith inviterer til januar-moro. Og vi er med på leken selv om den kan være kald innimellom 😊

En liten videosnutt av eksperimentet ligger blant annet på instagram: @heidisspace

Januarmoroa fortsetter med nye stikkord hver dag:

“Frodiths lille januar-moro”! Blir du med?

 

8 kommentarer
    1. Jeg er så glad at du er med, og at du er ute og eksperimenterer. Det er jo sånt jeg håpet på 😀 Jeg kunne jo ta på meg tittelen SYNSK hvis jeg hadde lyst. Eller at jeg ante det ville bli kaldere. Men jeg fant jo på dette, og stikkordene i romjula, og da var det nesten plussgrader her 😀 SÅ det var bare flaks! Og jeg var også skikkelig glad i går for at det var akkurat i DAG det skulle legges ut bilder på KULDE. For jeg skulle jo på tur i det kalde været i går 😀 Fantastisk morsomt bilde du fikk til her 🙂 Gøy!!

      1. Det var i alle fall et morsomt sammentreff 🙂 Bildet ble fint, så en takk til fotograf avlegger er på sin plass 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg