Låta om meg.

I dag hørte jeg ei låt som traff meg. Jeg har en mistanke om at den er skrevet til meg, faktisk. I alle fall til slike som meg. Låta er fra 2020, ikke helt fersk med andre ord, men aktuell nok. jeg har hørt den før, men antakelig ikke hørt etter. Det er ofte sånn. I dag hørte jeg etter og det jeg hørte traff.

Det er Klovner i kamp som står for de geniale ordene og som har lappet det sammen til ei låt som har surret og gått hos meg i hele dag. Last den ned på youtube, tidal eller spotify om du vil høre hele.

Bilde: vg.no

«Langt å gå”

 

Tekst og melodi: Klovner i kamp

 

“Ååå det er langt å gå, og hvem vet om vi kommer i mål?
Det trengs mer enn en kubbe for å lage et bål
Så kom og gå sammen med meg
Ååå det er langt å gå, og hvem vet om vi kommer i mål?
Det trengs mer enn en kubbe for å lage et bål
Så kom og gå sammen med meg

Si meg, hvordan spiser man en hval?
En bit av gangen
Hvordan spiser man en elefant?
En bit av gangen
Hvordan gå på beina til Nepal?
Et skritt av gangen
Det kan’ke gå galt, bare man har trua på at alt vil gå bra

Men så hender det at for selv de beste menn’skenene
At det som før var lett og spennendene
Har plutselig blitt et skrekk og skremmendene
Det er da man trenger sine beste vennenene

Ååå det er langt å gå…

 

Du tror det ikke kan skje
(Ja, ja, ja)
At livet blir snudd opp ned
(Ah, ah, ah)
Men når du minst venter det
(yeah, yeah, yeah)
Skjer det, som ikke skal skje
(Ah, ah. Løp løp løp)»

 

 

Teksten er publisert og sitert fra musikkiskolen.no og er Klovner i kamp sine kloke og riktige ord fullt og helt.

Jeg må bare høre den en gang til:

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg