Lat søndag.

Hvor lite er det mulig å gjøre på en søndag? Altså, det at det er søndag har ikke så mye å si. Hvor lite er det mulig å gjøre på en dag, er kanskje det rette spørsmålet.

I dag kjennes det ikke ut som jeg har gjort noe som helst. Det er ikke akkurat sånn at jeg kjenner energien boble og at den rolige dagen har gitt overskudd til å virke noe fryktelig de neste timene. Det er ikke sånn det fungerer. Det skal nok mere til enn en søndag. Det kjennes ut som jeg har brukt dagen til a) å sitte i stolen og se med et halvt øye på sport på tv før jeg b) forflyttet meg til sofaen for å ligge rett ut og lese nettaviser med pc-en på magen….Og innimellom har jeg slept meg innom kjøkkenet for å finne litt mat og/eller drikke.

Skikkelig effektiv altså.

Jeg har faktisk vært en tur ute med bilen og kjørt avleggeren til toget OG tappet 23 liter øl på flaske i bryggerhuset. Til sammen tok det noe sånn som halvannen time. Ut over det har jeg stort sett turnert mellom stol og sofa.

En rimelig lat søndag.

Forresten: jeg har både ryddet ut av oppvaskmaskinen i dag og brettet en klesvask. Så jeg har mye å gå på. Det er med andre ord mulig å gjøre mye mindre på en søndag. Tro det eller ei.

God søndagskveld til deg fra meg på sofaen!

En som er ekstremt dyktig til å gjøre minst mulig – uansett om det er søndag eller ikke.

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg