Kræsj!

Hvor er det best å kræsje? Hva er egentlig best om jeg MÅ velge? Eller minst dårlig da? For det er vel egentlig det jeg lurer litt på.

I fjor kræsja jeg nemlig i parkeringshuset. En helt nødvendig ekspedisjon til et nærliggende kjøpesenter førte nemlig til et ødelagt speil med løse deler etter et noe ublidt møte med en stolpe. I parkeringshuset i kjelleren. På julegavejakt. Akkurat når alle andre også skulle det samme, selvfølgelig. Så køa bak kræsjen ble både lang og utålmodig. Dyrt kunne det også blitt. Men heldigvis har jeg en handymann tilgjengelig som kunne reparere skaden. Sånn omtrent. Bra nok.

I år er det mer kræsj i innboksen. Det renner inn fakturaer og «betalingsopplysninger» om dagen. De fleste fra Klarna. Det kan se ut til at jeg fullfører julegavehandlinga uten å sette mine ben på et kjøpesenter eller i en større butikk enn apoteket eller den vanlige Kiwien. I år foregår julegavehandlinga stort sett utelukkende på nett. DET er jeg fornøyd med.

Så får heller innboksen min se ut deretter. Jeg tenker egentlig at det er fint med fysiske butikker. Og dersom ingen bruker de så blir de lagt ned og vi mister et tilbud som er godt å ha. Men akkurat kjøpesenter er ren næring til ms-fatiguen min. Symptomer og funksjonssvikt på flere områder er et direkte resultat om jeg skulle forville meg inn på et slikt sted for mer enn en liten time. Spesielt nå i førjulstida da slike steder er stinne av folk og inntrykk. Så derfor prøver jeg å unngå det. For meg handler ikke førjulskosen om å gå i butikker. Ikke nå lenger i alle fall. Ingen juleutstilling trumfer en full innboks for meg. Og Posten, i den grad det er noe igjen av den, må jo også holdes i arbeid!?!

Så innboks, postkasse og post-i-butikk holdes i virksomhet her i gården. Og da unngår jeg vel kræsj i parkeringshuset i alle fall!

For man “måste” ingen ting. Ikke shopping, i alle fall!

2 kommentarer
    1. 🙂 Godt det ikke var bil-kræsj! Eller annet kræsj… utenom i datasystemet 😀 Klarna er helt innafor. Helt ok faktisk 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg