Kom jeg fram?

«Du kommer deg dit du vil, det har du bevist». «Du får til det du vil uansett». Begge deler er kommentarer under mitt sure og selvsentrerte sutreinnlegg fra mandag. Jeg sier takk både til Mettejosteinsdatter og til Kjerringtanker for kommentarer. Kommentarene hjelper til med å gjøre denne kjærringa en smule mer løsningsorientert i alle fall. Så takk for inspirasjon.

I går kom jeg først ikke lenger enn dette:

Legg merke til bildet på laptopen – late-som-turutsikt!
Det blir noen timer her i løpet av måneden.

26 minusgrader ute inviterte ikke akkurat til lengetur med lunsj på bål uansett. Og trugeforbudet gjelder inntil høyst tilstedeværende symptomer er mer kartlagt. Så da ble det litt styrketrening og «turgåing» på elipsemaskina. Men der er det ikke så mye frisk luft. Selv om de levende bildene på medbrakt laptop er full av natur. Litt kaldt er det jo på treningsrommet, men det er inne. Så etterpå og etter en varm dusj og innelunsj så ble det 25 minutter til skogs.

Da kom jeg så langt som dette:

Raske fotostopp i noenogtjueminus.
Sola prøvde – men klarte bare å bryte gjennom noen minutter innimellom.
Vintervakker skog.

Uten truger. «Tur er tur» og noen ganger må til og med jeg ta hintet. Når vinteren byr på såpass mange kuldegrader så fungerer til og med denne kjærringa her best inne i varmen. Og jeg er fornøyd. Fordi jeg klarte å være løsningsorientert og ta grep som gjør meg litt mer fornøyd med dagen. Det er jo det som skjer i alle fall med meg de dagene jeg greier å gjøre noe annet enn det jeg hadde planlagt. Ikke bare avlyse og gjøre ingenting.

Så da ble det innetrening og innelunsj. Og 25 minutter med ekstremfrisk vinterluft. Oppskrifta var både hell i uhell, en smule trass og en teskje løsningsorientering.

Dørlåsen på innsida bærer preg av temperaturen på utsida.
4 kommentarer
    1. Og det lekre lap-topp-bildet å se mot på tredemølla da! Jadda – bilder og god musikk eller annet, gjør at en henter troen på innetreningen frem i lyset 😀 Litt er bedre enn ingenting har blitt mitt motto, selv om JEG synes synd på meg og alt jeg HAR klart og skulle ønske jeg kunne fortsette med – som en tur på aktiv treningssenter og suse avgårde på spinningsykkelen til heftig musikk….. men det går ikke…. nix… hjemmetrening og turer

      Og jeg er glad jeg og kjerringtanker inspirerer! men du verden som du inspirerer oss da 🙂 Pass på deg selv i kulden – det kommer nok andre dager med mer natur og utetid 🙂

      1. Har vaset rundt i snøen sammen med en gjeng 4-5-åringer i dag, så utetid ble det i alle fall 🙂 Vi får fortsette å inspirere hverandre 🙂

      1. Jeg må skille mellom trening og tur. Men liker ikke å drive inne når sola skinner og det er en nydelig dag ute. Selv om det er kaldt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg