Julebad.

Julebadet er tatt. I ettermiddag har jeg ligget i bløt såpass lenge at nå tenker jeg at jeg er ren NOK for i år. Både ren og skrukkete 😉. Og nei, det var ikke utebad i et høl i isen. Denne gangen foregikk badinga inne. Med badetøy og det hele 😉.

Og anledningen var bursdag. Ikke jul, egentlig. Til min 50-årsdag fikk jeg nemlig gavekort på velvære. Bading. Massasjebad. Fossefall, ulike badstuer og varme og kalde kulper. Mulighet for bobler både i badevann og glass. Bastu med eteriske oljer og basseng med lyseffekter. Lekkert, egentlig. Fredelig og rolig stemning. Avslappende, rett og slett.

Det er litt over et år siden jeg fylte femti. «Roinndag» som de sier i trønderland. Så ja, jeg er en smule treg til å ta i bruk gavekort denne gangen. Det har ligget der klart. Og ventet på initiativ. Og det er ikke sånn at vi ikke har hatt tid til å bruke det heller. Men litt vanskelig har det vært. En av avsenderne ikke er med oss lenger. Det er et høl i flokken. Ubevisst har nok det satt sitt preg på ønsket om å ta fram gavekortet og benytte det.

Men i dag fikk jeg det til. Og som småbrukeren sa: «det er jo mye bedre å bruke det enn å bare la det ligge og innse om en måned eller to at dette fikk jeg ikke til». Og som jeg og flere jeg kjenner pleier å si: «vi har ikke tid til å la være! Har du lyst så gjør det!»

Om det så bare er å ta julebadet! Takk for gaven 🙂

Bilde: enwa.no
4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg