Jeg henger etter.

Det er allerede 2. juli. Og jeg er på etterskudd!

Som jeg så eplekjekk og antakelig bevisstløs i øyeblikket så freidig skrev om her; så skal jeg gjøre et forsøk på å karre meg til Glittertind den 1.september. Altså til toppen. Kanskje. Om alle forutsetninger er tilstede og alt går helt og fullt etter planen. Mine gode kollegaer er i full gang med planlegging. Det er nesten rørende. Samtidig som jeg er litt bekymret fordi de overhodet ikke har sett hvor vindskjev jeg er og hvor dårlig jeg går når det blir slitsomt for meg. De vet egentlig ikke hva de begir seg ut på, med andre ord. Det vet vel i grunnen ikke jeg heller. Men veien blir til HVIS jeg går. Og Glittertind er målet. Og på veien dit så skal jeg gå. Helt til bunnen av fjellet.

Det betyr rundt regnet 240 kilometer på beina fra 1. mai til 30.august. 60 kilometer hver måned. Akkurat like langt som da jeg gikk for MS-saken i april. Her: http://https://friluftsheidi.blogg.no/hvorfor-ga.html

I går startet juli. Og jeg er på etterskudd. Energien er riktignok adskillig bedre enn den har vært enkelte måneder. Men juni har i grunn krevd det også. Dermed er den økte energien i stor grad brukt på timer og oppfølging på sykehus, hos fysioterapeut og ortopediingeniør (!). Den er brukt til møter med NAV og til og med et jobbseminar. Pluss, pluss alt annet som har skjedd og skjer i livet. Dermed har gåinga måttet vike. I alle fall enkelte dager.

Og som konsekvens så har jeg havnet på etterskudd. Med en hel kilometer 😉. Forresten: nå juger jeg. Jeg var en kilometer på etterskudd ved utgangen av juni. Nå er det 2.juli og jeg er to. 118 kilometer igjen er det. Jeg skulle vært halvveis. 116 kilometer. Det skjer ikke før tidligst i morgen.

Men er jeg bekymret? Ikke akkurat. Siden jeg har bestemt at formen holder og jeg vet at juli byr på unike muligheter til å ta beina fatt samt at både sykehus og jobb er rimelig mye roligere gjennom sommeren, så vet jeg at det blir rom for å styre energibruken. Rom for prioritering.

Og da legger jeg i vei mot Glittertind igjen! På tirsdag får jeg karbonsåle og -skinne til beinet: da kommer jeg vel til å fly avgårde, tenker jeg. Satser på at etterskudd blir til forskudd før jeg aner det!

Her driver jeg og går….
5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg