Jeg hater lilla.

Det var da voldsomt, tenker du kanskje. Og du har helt rett. Jeg hater kanskje ikke lilla. Men det er ikke akkurat noen favorittfarge. For meg som digger turklær av alle slag, inkludert jakker, bukser og ikke minst ullundertøy, så kjennes det ut som det er alt for mye lilla her i verden. I alle fall i klesverdenen. Jeg prøver å unngå det så langt det lar seg gjøre og kan dermed fort ende opp med noe blått eller grønt fra herreavdelingen.

Jeg har lilla lys i adventsstaken. Eller ser lilla rimelig fraværende når jeg velger omgivelsene mine selv.

Men her er et unntak. Lilla solnedgang og lilla skyer. Bare vakkert. Til og med for meg som egentlig ikke liker lilla. Bildet er tatt en februardag i 2018. Rett utafor, nettopp, gjerdet her hjemme hos meg. Og da var det lilla. Og oransje. Og vakkert.

Kanskje det blir noen lilla solnedganger denne februaren også?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg