Jeg fant det!

Til slutt fant jeg det. Etter å ha ryddet sammen kyllinger, egg og fjernet et par malplasserte høner. Og til og med byttet ut gule duker fra et par bord. Eggene fra Praha var lagt pent i boks og årgangskyllingene fra avleggerens tidlige produksjon var limt sammen og reparert etter en noe fysisk påskefeiring.

Men et egg var søkk borte. Hovedmistenkte tok det hele med knusende ro. Han hadde ikke noe bevisst minne om noe som helst, egentlig. Men noen hadde “rydda” i tilhørende stæsj, ingen tvil. Sporende var utvilsomme. Litt lettgjennomskuelig påskekrim der.

Men egget var sporløst forsvunnet. Ikke bak skapet, ikke under sofaen og ikke bak klesvasken. Jeg slo meg til ro med at det sannsynligvis dukket opp i en eller annen støvsugerseanse en gang nærmere jul. Og var klar til å bære greiene opp på kottet.

Men til slutt fant jeg det!

Jeg trodde jo dette var ferdig tova….
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg