Jeg ble et nettroll!

I dag ble jeg et nettroll. Rett og slett forbanna og krenka og det meste i den gata. Og jeg kastet meg selvfølgelig på tastaturet umiddelbart. Og trollet i vei!

Men når reklamen er så gjennomført villedende at det oppleves helt rabiat – ja da kan selv den mest langsomt impulsive innlending gire seg opp:

Volant.no mener her altså at jeg bare kan kjøpe meg en sånn, inhalere godlukta i stua og vipps så er jeg frisk av min fatigue som er utløst av MS og kreftsykdom!?! Denne reklamen er ikke bare villedende og uvitende. Den går glatt inn på pallen av idiotiske poster jeg har sett. Både om temaet fatigue og rent generelt.

Jeg tror volant har glemt å lese seg opp på hva fatigue faktisk er. Min påstand er: blir du «frisk» av din «fatigue» av litt god og avslappende duft i rommet – ja da har du ikke fatigue. Ikke i nærheten engang! Hilsen undertegnede fatiguepregede nettroll som måtte trekke seg tilbake til eget rom for en halvtime siden selv om moroa fortsetter i stua.

(jeg er ingen fatigue-eksert og kjenner mest til egen fatigue. Men jeg er i dag i ferd med å avslutte et treukers rehabiliteringsopphold med fokuts på fatigue….lite visste både jeg og de ansatte fagfolka her at vi bare kunne kjøpt en sånn…)

4 kommentarer
    1. Det er rimelig bra sleipt å markedsføre noen duftdispensere med “aldri mer fatigue” og med teksten ” Beviste helsefordeler” i tillegg, er det ikke bare sleipt, men et alvorlig brudd på markedsføringsloven. Så da mener jeg at du som er så skrivefør går inn på Forbrukerrådets hjemmesider. Der finner du et skjema hvor du kan rapportere dette firma om svindel og bedrageri. Skal de ha teksten beviste helsefordeler må dette dokumenteres av helsemyndighetene.

      Forbrukerrådet er veldig positiv til at vi forbrukere rapporterer til dem om ulovlig markedsføring, som dette er et stjerne eksempel på, Ikke vet jeg, men kanskje du har en en gang googlet Fatigue, Om så er, er det algoritmer som gjør at du får denne annonse, Og det vil si at det er mange andre som lider av Fatigue og har googlet som får denne annonse på en skjerm nær seg, Kanskje fortvilte sjeler som er villig til å prøve alt, Mennesker som kanskje ikke er så bevisst og oppegående som du, derfor gjentar jeg ring – skriv til Forbrukerrådet i morgen. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg