Ikke visste jeg…

… at blogging foregikk i skogskoier langt fra asfalt og annen infrastruktur. Og siden undertegnede hadde liten tro på nettilgang i slike grisgrendte strøk, så kom 4g-en som julekvelden på kjærringa. Eller på bloggeren, kanskje.

Det er tirsdag. Og tirsdagsbad. Med 1 varmegrad i lufta, snø på bakken og målte hele 6 grader i vannet ble det en kort affære. Akkurat så vidt lang nok til å ta selfie. Bevis føles riktig og viktig.

Da var det ekstra godt å gå noen meter på sti før koia ble inntatt, det ble fyrt opp i ovnen og middagen ble varmet. Tortillalefse med ost, skinke, løk og tomat. Fryktelig enkelt, kjapt og fortreffelig. Timing på matbilder her i gården er særs dårlig så da jeg kom på det med bilder så var maten spist opp.

Nå knitrer det godt i ovnen og temperaturen i tømmerkoia nærmer seg 15 pluss. Om et par timer skal jeg returnere til jobb og personalmøte. Men først en strekk på brisen ved vedovnen. Putter nok innpå en vedkabbe eller to til før jeg lukker øya.

Så får jeg vel håpe at isen har lagt seg til neste tirsdag😉

Badetemperaturen måles.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg