Ikke gjør som meg!

Gjør som jeg sier ikke som jeg gjør. Et kjent dillemma for oss som jobber med barns utvikling. For hjelper det egentlig å si de riktige tingene hvis vi ikke er et godt forbilde i praksis?

I dag har jeg snakket om tur. Jeg har uttrykt meg varmt om å være i aktivitet, gå på tur i skog og fjell, sykle og se muligheter. Jeg har vist fram den nye sykkelen min som hjelper meg å komme meg litt lenger av gårde. Den gir meg enormt mye større rekkevidde enn tramping type gåing gjør. Jeg har snakket om å trene seg opp fra å gå tur rundt huset til å planlegge tur til Glittertind. Og jeg har snakket om å holde skroget i gang.

Etter å ha snakket engasjert om dette som vanlig både på utpust og innpust i minst 45 minutter gikk jeg inn og tok på treningstøy. Jeg hadde jo tenkt å røre meg litt. Egentlig. Så gikk jeg ut og trillet sykkelen inn i garasjen igjen. Det ble ingen sykkeltur. Og det ble rett og slett ikke så mye mer aktivitet i dag. Jeg beholdt treningstøyet på ei stund. Litt usikker på om det var fordi jeg trodde jeg kom til å ombestemme meg og ta ei økt allikevel eller om jeg rett og slett ikke orka å skifte en gang til. Men nå er i alle fall «mysbyxarna» på igjen.

Tanken var tom. Batteriet utladet. Energien brukt opp. Meeen det kommer en dag i morgen, og en etter det.

Ikke gjør som meg i dag. Gjør heller som Karsten. Warholm, så klart. «Godt gjort er bedre enn godt sagt» sier treneren til han. Enig!

I morgen er en ny dag. Da skal jeg vurdere å gjøre som jeg sier også!

Dette er fint, sa jeg. Og trillet sykkelen inn i garasjen igjen 😉
2 kommentarer
    1. Det er fint å gjøre som man sier og og gjøre som man gjør…. eller noe slikt… Men akkurat det der har jeg følt på selv Treningstøyet blir på en stund
      Akkurat nå satt jeg og tenkte på om jeg skulle ta en økt her hjemme… situps og slikt… men foreløpig…. men jeg skal gjøre som jeg tenker – tenker jeg 🙂
      Du står på Heidi – og som min lege sier; av og til må man bare ta det helt med ro og ikke ta så store skritt… det er bra det også
      Lag deg en fin fredag 🙂

      1. Ikke alle dager blir som planlagt, det er sikkert og visst. Men da kommer det som regel en bedre dag etterpå 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg