Ikke badetorsdag.

På tross av tanker om gjeninnføring av badetirsdag i går, men omdøpt til badetorsdag, så hoppet jeg over bading i dag. Selv om jeg befant meg i nærheten av den faste badetirsdagsplassen.

Jeg hadde det alt for travelt med det andre jeg drev med. Jeg måtte redde livet til en mark. En meitemark på god vei ned i mosen måtte reddes fra et par i overkant ivrige 5-åringhender som ville hale den opp igjen. Mye argumentasjon og overtaling måtte til.

Jeg måtte balansere på en stokk mellom trærne på naturlekeplassen. Balansetrening er bra, men jeg trodde ærlig talt ikke at treningsleiren startet før over helga. Jeg måtte hilse på en blå bamse med gul ryggsekk. Jeg måtte sette i en hårstrikk og passe på at glitterhårspenna satt rett.

Jeg måtte bygge en vei som ble til en tunnell og jeg måtte høre om mammaer som hadde bursdag og andre som ikke hadde bursdag før Luciadagen eller etter jul. Og jeg måtte se på en gul buss som hadde vært brun.

Her må det bygges vei OG utbedres umiddelbart.

Så måtte jeg hilse på Grise og Nasse. Og se på at de spiste. Samtidig måtte jeg være rådgiver og konsulent da tre 5 år gamle jenter skulle redde en halvdød veps fra grisetroa. Det hersket noe uenighet om det var vepsen som måtte reddes fra å bli spist eller Nasse som måtte reddes fra å få veps i munnen og bli stukket. Ved hjelp av en pinne og godt samarbeid så ble gris og veps separert.

Midt i det hele måtte jeg svare på en god del spørsmål. Blant annet om jeg kom i morgen også. Det kunne jeg ikke, men jeg kunne betrygge enkelte om at jeg skulle komme leeeenge før de begynte på skolen i alle fall!

Oppi alt dette skulle jeg jo hilse på kolleger både på egen avdeling og ellers. Siden jeg var så travelt opptatt med alt det andre her så ble det ikke så mye voksenprat denne gangen. Men uansett så er jeg glad for at såpass mange av de under 6 år husket navnet mitt. Hva de voksne husker, tør jeg ikke engang tenke på.

Jeg hadde det altfor travelt og altfor gøy. Dermed ble det tomt for energi og initiativ innen det ble bading. Med mindre bading i sand teller. Neste gang, kanskje, hvis isen ikke har lagt seg. Neste gang blir i november…

Grise og Nasse.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg